Aktualności
Noc-Zima-Góry
"Halny pokrzyżował plany nocnych, zimowych zdobywców... "
Uzdrowiska pogranicza polsko słowackiego jako rozpoznawalny w skali Europy obszary realizacji turystyki zdrowotnej
Urząd Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna otrzymał informację o zatwierdzeniu projektu flagowego pod nazwą „Uzdrowiska pogranicza polsko-słowackiego jako
Noc-Zima-Góry 2017
Kolejna edycja cyklu nocnych, zimowych spotkań w górach zawita tym razem do Szczawnicy!
Podsumowanie - Ice Adventure Race
W miniony weekend (03-05.II) w Szaflarach nieopodal Nowego Targu miała miejsce pierwsza edycja ekstremalnych zawodów na orientację ICE Adventure Race.
Ice Adventure Race
Lubisz górskie przygody? Kochasz biegać, jeździć na rowerze, zjeżdżać na nartach?
ICEBUG WINTER TRAIL 2017
To już czwarta edycja zimowych biegów górskich pod patronem Icebug’a. Jak co roku w drugą sobotę lutego (tj. 11.02.2016) w Nowym Targu wystartuje ICEBUG WINTER TRAIL 2017.
Zapisy na Wielką Prehybę
Już jutro, 29 listopada punktualnie o godzinie 20:00 rozpoczną się zapisy na, organizowany w ramach Biegów w Szczawnicy 2017, maraton Wielka Prehyba.

starsze akutalności

Nordic walking

„ Jeżeli dziś poświęcisz trochę czasu swojemu zdrowiu,
 jutro nie będziesz musiał poświęcać wiele czasu swojej chorobie.”



          Nordic Walking obecnie coraz prężniej rozwija się w naszym kraju. Jest to forma rekreacji, polegająca na dynamicznym marszu ze specjalnymi kijami. W Polsce pierwsze centrum Nornic Walking powstało w Barlinku a sama koncepcja wywodzi się z Finlandii jako letni program treningowy dla narciarzy biegowych, by budować wytrzymałość i utrzymać wypracowaną technikę chodu. Obecnie trenować może każdy z Nas, w parku, w lesie, nad morzem i w górach przez cały rok bez względu na wiek.



Korzyści płynące z uprawiania Nordic Walkingu

          W porównaniu do zwykłego marszu czy joggingu Nornic Walking stymuluje do pracy większą ilość mięśni. Jest zdecydowanie bardziej efektywny. Przy stosowaniu prawidłowej techniki marszu angażuje i rozwija ok. 90 % systemu mięśniowo-szkieletowego.
          Nordic Walking można uznać za skuteczną i przyjemną formę odchudzania, ponieważ spala się od 20-40% więcej kalorii niż podczas standardowego biegu. Dla uzyskania oczekiwanych efektów trenuje się od 60-90 minut. Podczas godzinnego marszu spalanych jest ok. 400 kalorii, gdyż w trakcie treningu Nordic Walking mięśnie obręczy barkowej, brzucha i górnej części kręgosłupa są intensywniej zaangażowane w ruch całego ciała.
          Systematyczny trening usprawnia także układ oddechowy i sercowo-naczyniowy. Pobór tlenu zwiększa się przeciętnie o 20-58% w zależności od intensywności treningu. Poprzez trening Nordic Walking regulujemy ciśnienie krwi oraz zmniejszamy ryzyko chorób serca. Polepsza się znacznie jakość snu.
          Stosowanie kijów redukuje nacisk na stawy kończyn dolnych, co daje korzyści osobom cierpiącym na bóle stawów, nie pogarszając ich stanu (zwłaszcza kolan) oraz tym, którzy maja osłabioną siłę mięśni. Po takim spacerze, jesteśmy w stanie z większą łatwością wchodzić na wzgórza. Kije pomagają w utrzymaniu lepszej postawy, równowagi i stabilności w czasie treningu jak i w czynnościach dnia codziennego.



Nordic Walking polecany jest szczególnie osobom;
- zagrożonym chorobami serca, również tym po operacji (po uprzedniej konsultacji lekarskiej),
- z zaburzeniami krążenia (skłonność do obrzęków kończyn dolnych),
- cierpiących a powodu zwyrodnień stawów i bólów kręgosłupa,
- z nadwagą,
- z wadą postawy lub skoliozą,
- mających problem z utrzymaniem równowagi lub snem.



Polecamy

Pienińska Karta Rabatowa

Przewodnik po Pieninach Pieniny w fotograficznym skrócie POLECAMY - Travel & Adventure
Facebook Twitter Youtube Google +

Kinga Pieniska