Aktualności
Mountain Touch Challenge 2017 Szczawnica
W tym roku dwie górskie trasy rajdowe MTC70 i MTC130 km, nowością zaś będą dwie indywidualne trasy piesze - 15 SZCZYTÓW i 30 SZCZYTÓW.
Oj będzie zacnie !
Frydman Triatlon
Początkiem lata, we Frydmanie tłumnie gromadzą się sympatycy triathlonu. W niedzielę 25 czerwca odbędzie się tu już VIII edycja zawodów Frydman Triatlon.
Wycieczki rowerowe po pienińskich bezdrożach
Eksploracja rowerem pasma małych Pienin - przygoda i naprawdę epickie miejscówki .
JOY RIDE BIKE FESTIVAL '17
24-26 maja 2017
wulkaniczna góra
Wdżar
w Kluszkowcach.
Cross-Triathlon Mocarny Zbój
Zapisy trwają tylko do 11 maja !
Zapraszamy na PORANEK FOTOGRAFICZNY
Weź udział w warsztatach fotograficznych National Geographic o wschodzie słońca w Pieninach.
Zgłoś się do 22 maja na

starsze akutalności

Nordic walking

„ Jeżeli dziś poświęcisz trochę czasu swojemu zdrowiu,
 jutro nie będziesz musiał poświęcać wiele czasu swojej chorobie.”



          Nordic Walking obecnie coraz prężniej rozwija się w naszym kraju. Jest to forma rekreacji, polegająca na dynamicznym marszu ze specjalnymi kijami. W Polsce pierwsze centrum Nornic Walking powstało w Barlinku a sama koncepcja wywodzi się z Finlandii jako letni program treningowy dla narciarzy biegowych, by budować wytrzymałość i utrzymać wypracowaną technikę chodu. Obecnie trenować może każdy z Nas, w parku, w lesie, nad morzem i w górach przez cały rok bez względu na wiek.



Korzyści płynące z uprawiania Nordic Walkingu

          W porównaniu do zwykłego marszu czy joggingu Nornic Walking stymuluje do pracy większą ilość mięśni. Jest zdecydowanie bardziej efektywny. Przy stosowaniu prawidłowej techniki marszu angażuje i rozwija ok. 90 % systemu mięśniowo-szkieletowego.
          Nordic Walking można uznać za skuteczną i przyjemną formę odchudzania, ponieważ spala się od 20-40% więcej kalorii niż podczas standardowego biegu. Dla uzyskania oczekiwanych efektów trenuje się od 60-90 minut. Podczas godzinnego marszu spalanych jest ok. 400 kalorii, gdyż w trakcie treningu Nordic Walking mięśnie obręczy barkowej, brzucha i górnej części kręgosłupa są intensywniej zaangażowane w ruch całego ciała.
          Systematyczny trening usprawnia także układ oddechowy i sercowo-naczyniowy. Pobór tlenu zwiększa się przeciętnie o 20-58% w zależności od intensywności treningu. Poprzez trening Nordic Walking regulujemy ciśnienie krwi oraz zmniejszamy ryzyko chorób serca. Polepsza się znacznie jakość snu.
          Stosowanie kijów redukuje nacisk na stawy kończyn dolnych, co daje korzyści osobom cierpiącym na bóle stawów, nie pogarszając ich stanu (zwłaszcza kolan) oraz tym, którzy maja osłabioną siłę mięśni. Po takim spacerze, jesteśmy w stanie z większą łatwością wchodzić na wzgórza. Kije pomagają w utrzymaniu lepszej postawy, równowagi i stabilności w czasie treningu jak i w czynnościach dnia codziennego.



Nordic Walking polecany jest szczególnie osobom;
- zagrożonym chorobami serca, również tym po operacji (po uprzedniej konsultacji lekarskiej),
- z zaburzeniami krążenia (skłonność do obrzęków kończyn dolnych),
- cierpiących a powodu zwyrodnień stawów i bólów kręgosłupa,
- z nadwagą,
- z wadą postawy lub skoliozą,
- mających problem z utrzymaniem równowagi lub snem.



Polecamy

Pienińska Karta Rabatowa

Przewodnik po Pieninach Pieniny w fotograficznym skrócie POLECAMY - Travel & Adventure
Facebook Twitter Youtube Google +

Kinga Pieniska