Aktualności
Ruszaj w drogę
Projekt Chiruca EXPEDITION to nie lada gratka dla tych, w których drzemie podróżnicza pasja. Każdy obieżyświat wie, że skompletowanie dobrego ekwipunku przed wyjazdem, to spora część sukcesu.
Szósta edycja Biegów w Szczawnicy już w sobotę
21 kwietnia Szczawnica zamieni się w miasteczko biegowe z prawdziwego zdarzenia. W tej edycji zawodnicy wystartują na pięciu dystansach od 6 do 96 km.
Rowerowo
Może niełatwo w to uwierzyć, ale to już Wiosna! Jeszcze chwila i rowerowo pomkniemy przed siebie. Gdyby ktoś poszukiwał odrobiny rywalizacji w swoim rowerowaniu zostawiamy nieco informacji. Poczytajcie/zobaczcie tez VeloDunajec :-)
Biegi w Szczawnicy 2018
Jedna z najpiękniejszych edycji biegów górskich w Polsce. 5 niezwykłych tras (od 6 do 96 km) wiodących przez 2 kraje.
Tu każdy znajdzie coś dla siebie.
Tu zaczyna się Twoja przygoda !
Chiruca Expedition
Planujesz zdobycie Babiej Góry albo chcesz obejrzeć lewady na Maderze?
Może wybierasz się na trekking po Australii lub planujesz przebiec Góry Skaliste ?
Icebug Winter Trail 2018
To już piąta edycja kultowego biegu górskiego, która przyciąga zawodników na gorczańskie szlaki z całej Polski.
Triada zimowa 2018
Największy etapowy bieg górski w Polsce! Trzy etapy w dwa dni! Zapraszamy

starsze akutalności

Nordic walking

„ Jeżeli dziś poświęcisz trochę czasu swojemu zdrowiu,
 jutro nie będziesz musiał poświęcać wiele czasu swojej chorobie.”



          Nordic Walking obecnie coraz prężniej rozwija się w naszym kraju. Jest to forma rekreacji, polegająca na dynamicznym marszu ze specjalnymi kijami. W Polsce pierwsze centrum Nornic Walking powstało w Barlinku a sama koncepcja wywodzi się z Finlandii jako letni program treningowy dla narciarzy biegowych, by budować wytrzymałość i utrzymać wypracowaną technikę chodu. Obecnie trenować może każdy z Nas, w parku, w lesie, nad morzem i w górach przez cały rok bez względu na wiek.



Korzyści płynące z uprawiania Nordic Walkingu

          W porównaniu do zwykłego marszu czy joggingu Nornic Walking stymuluje do pracy większą ilość mięśni. Jest zdecydowanie bardziej efektywny. Przy stosowaniu prawidłowej techniki marszu angażuje i rozwija ok. 90 % systemu mięśniowo-szkieletowego.
          Nordic Walking można uznać za skuteczną i przyjemną formę odchudzania, ponieważ spala się od 20-40% więcej kalorii niż podczas standardowego biegu. Dla uzyskania oczekiwanych efektów trenuje się od 60-90 minut. Podczas godzinnego marszu spalanych jest ok. 400 kalorii, gdyż w trakcie treningu Nordic Walking mięśnie obręczy barkowej, brzucha i górnej części kręgosłupa są intensywniej zaangażowane w ruch całego ciała.
          Systematyczny trening usprawnia także układ oddechowy i sercowo-naczyniowy. Pobór tlenu zwiększa się przeciętnie o 20-58% w zależności od intensywności treningu. Poprzez trening Nordic Walking regulujemy ciśnienie krwi oraz zmniejszamy ryzyko chorób serca. Polepsza się znacznie jakość snu.
          Stosowanie kijów redukuje nacisk na stawy kończyn dolnych, co daje korzyści osobom cierpiącym na bóle stawów, nie pogarszając ich stanu (zwłaszcza kolan) oraz tym, którzy maja osłabioną siłę mięśni. Po takim spacerze, jesteśmy w stanie z większą łatwością wchodzić na wzgórza. Kije pomagają w utrzymaniu lepszej postawy, równowagi i stabilności w czasie treningu jak i w czynnościach dnia codziennego.



Nordic Walking polecany jest szczególnie osobom;
- zagrożonym chorobami serca, również tym po operacji (po uprzedniej konsultacji lekarskiej),
- z zaburzeniami krążenia (skłonność do obrzęków kończyn dolnych),
- cierpiących a powodu zwyrodnień stawów i bólów kręgosłupa,
- z nadwagą,
- z wadą postawy lub skoliozą,
- mających problem z utrzymaniem równowagi lub snem.



Kinga Pieniska