Aktualności
Laureaci pierwszej edycji projektu ChirucaEXPEDITION
Z okazji 20-lecia obecności w Polsce, marka Chiruca zapoczątkowała (co najmniej) czteroletni projekt –każda roczna edycja zakończy się wyposażeniem 5 wypraw wybranych przez internautów i jury w niezawodne buty marki Chiruca. Zasady wyboru są stosunkowo proste. Wyprawa, która otrzyma najwięcej głosów podczas głosowania internautów na Facebooku, zdobywa automatycznie miejsce w projekcie. Następnie przedstawiciele organizatora wybierają dwie wyprawy spośród czterech, które w głosowaniu zajęły miejsca 2-5 oraz dwie wyprawy ze wszystkich zgłoszonych.
PIENIŃSKIE MGŁY - warsztaty fotograficzne
Pieniny to jedne z najbardziej urokliwych gór w Polsce. W październiku witają nas paletą jesiennych barw. Podczas warsztatów Tomasz i Piotr zabiorą Was w miejsca pozwalające poczuć prawdziwą magię Pienin.
Lechnica MTB TOUR 2018
Lechnica MTB TOUR 2018
01-02 września 2018
Organizatorzy: Singletrails Lechnica


Chiruca EXPEDITION - zachęcamy do głosowania
Wraz z ostatnim dniem maja zakończyło się przyjmowanie zgłoszeń do pierwszej edycji projektu Chiruca EXPEDITION.
Teraz czas na Was !
Zachęcamy do głosowania
Ruszaj w drogę
Projekt Chiruca EXPEDITION to nie lada gratka dla tych, w których drzemie podróżnicza pasja. Każdy obieżyświat wie, że skompletowanie dobrego ekwipunku przed wyjazdem, to spora część sukcesu.
Szósta edycja Biegów w Szczawnicy już w sobotę
21 kwietnia Szczawnica zamieni się w miasteczko biegowe z prawdziwego zdarzenia. W tej edycji zawodnicy wystartują na pięciu dystansach od 6 do 96 km.
Rowerowo
Może niełatwo w to uwierzyć, ale to już Wiosna! Jeszcze chwila i rowerowo pomkniemy przed siebie. Gdyby ktoś poszukiwał odrobiny rywalizacji w swoim rowerowaniu zostawiamy nieco informacji. Poczytajcie/zobaczcie tez VeloDunajec :-)

starsze akutalności

Konkurs z okazji 20-lecia marki Chiruca w Polsce

2017-10-05 // Oglądano: 320 // Wstecz
Konkurs z okazji 20-lecia marki Chiruca w PolsceKonkurs jest skierowany do osób, które kupią buty marki Chiruca od 18.09.2017 do 11.02.2018 (konkurs trwa 20 tygodni)


Aby wygrać koszulkę wystarczy kupić buty i przesłać zdjęcie lub skan paragonu, ale trzeba się spieszyć, bo w każdym tygodniu jest tylko 20 koszulek.

Aby wygrać plecak i zakwalifikować się do finału, trzeba podczas rejestracji paragonu powiedzieć dlaczego kupiłaś/kupiłeś buty Chiruca, najbardziej oryginalna odpowiedź w każdym tygodniu zostanie nagrodzona plecakiem.

Aby wygrać nagrodę główną – buty Storm GTX Surround, nic nie trzeba robić, tylko cierpliwie czekać, aby sprawdzić czy ma się szczęście i czy odpowiedź na pytanie konkursowe spodoba się największej liczbie fanów Chiruca na FB, warunkiem jest zdobycie nagrody tygodnia, bo to właśnie zwycięzcy z każdego tygodnia trafią do finału.

Co musisz zrobić by wziąć udział w konkursie:

Kup buty Chiruca, wejdź na stronę zgłoszeniową konkursu, zapoznaj się z jego regulaminem, wypełnij formularz i prześlij zdjęcie lub skan paragonu.

Jeżeli chcesz mieć szansę na wygranie plecaka lub nagrody głównej odpowiedz na pytanie: dlaczego kupiłaś/kupiłeś buty Chiruca?

http://chiruca.pl/

Historia marki Chiruca

Historia marki sięga czasów I Wojny Światowej, kiedy francuski ruch oporu zestrzelił samolot nad Pirenejami, który spadł w okolicach małej wioski zwanej Tortellá niedaleko Gerona. W tej wiosce mieszkał szewc, który wcześniej uczył się szewstwa w Niemczech. Użył on tkaniny z kadłuba samolotu do zrobienia butów, które okazały się pierwowzorem butów Chiruca. Na pomysł produkowania takich butów wpadł, gdy obserwował przekraczających granicę, uciekających przed wojennym frontem Francuzów, którzy mieli na sobie buty, jakich nie było wtedy w Hiszpanii. Stwierdził, że podobają mu się takie buty i postanowił je produkować. Wkrótce potem założył własną fabrykę butów.

Żona szewca miała na imię Chiruca, imię to jest zdrobnieniem imienia Mercedes. W opisywanym czasie miała miejsce premiera sztuki teatralnej stworzonej przez Torrado. Sztuka ta była wielkim sukcesem. Tytuł tej sztuki brzmiał: Chiruca. Te fakty, które wydarzyły się na początku XX wieku stały się początkiem marki Chiruca. Marka rozwijała się bez przeszkód aż do czasu II Republiki, kiedy państwo znacjonalizowało fabrykę. Po wygraniu wojny domowej przez generała Francisco Franco, fabryka została oddana prawowitemu właścicielowi, który kontynuował produkcję butów i wkrótce stał się największym producentem obuwia w Hiszpanii. Według badań historycznych w tamtych czasach 80% populacji Hiszpanii używało butów Chiruca. W latach 60-tych studenci i robotnicy, którzy uczestniczyli w demonstracjach, również najczęściej nosili buty Chiruca ze względu na ich wygodę. Z drugiej strony, podczas NODO (propaganda w hiszpańskiej telewizji), Franco był pokazywany podczas polowań nosząc buty Chiruca. 

W latach 70-tych zaczęły pojawiać się na rynku hiszpańskim popularne buty sportowe. Spowodowało to, że marka Chiruca straciła dużą część rynku, w efekcie czego produkcja w fabryce została wstrzymana na ponad 10 lat. W 1987 roku Calzados FAL S.A. - producent obuwia, istniejący od 1965 roku, podpisał umowę z właścicielem marki Chiruca aby wspólnie odmłodzić markę i wznowić produkcję. Od tego momentu buty marki Chiruca zaczęły być produkowane w Arnedo (La Rioja), w fabryce o powierzchni 14.000 m², w której obecnie pracuje 170 pracowników. Calzados FAL S.A. ożywiła na nowo markę, która dzięki ciężkiej pracy znalazła się wśród najlepszych marek w Europie i na Świecie.

W 1992 roku Calzados FAL podpisała kontrakt z W.L. Gore na stosowanie membrany Gore-Tex® w butach Chiruca.

W 2002 roku Calzados FAL przejęła całkowicie markę Chiruca, która od tego czasu jest częścią Calzados FAL S.A. Group.
Cztery lata później Chiruca zaczęła stosować w niektórych modelach butów trekkingowych i myśliwskich, licencjonowane szybkie wiązania butów BOA (BOA Technologies, Colorado, USA). Chiruca jest jedynym producentem obuwia w Europie, który produkuje buty z tego typu sznurowaniem.

Calzados FAL S.A. pod marką Chiruca produkuje buty górskie, trekkingowe oraz myśliwskie, używając wyłącznie wysokiej jakości materiałów, głównie produkcji hiszpańskiej. Zdecydowana większość kolekcji butów Chiruca jest produkowana w Arnedo. Producent na bieżąco kontroluje cały proces produkcji i utrzymuje najwyższą jakość swoich wyrobów.

W 2004 roku Chiruca wprowadziła na rynek odzież myśliwską dzięki czemu zanotowała znaczący wzrost sprzedaży i umocniła swoją pozycję na rynku myśliwskim.

Dziś Chiruca jest liderem na rynku hiszpańskim i jednym z wiodących producentów w Europie. Chiruca eksportuje swoje produkty do ponad 40 krajów na całym świecie, w tym od 1997 roku do Polski


Kinga Pieniska